ALV met afscheid van Voorzitter

ALV met afscheid van Voorzitter

Categorie : organisatie vergadering

Dit jaar zal de ALV een bijzondere invulling hebben. Naast de notulen, agenda en de stamppotmaaltijd zal onze voorzitter Rie de Fouw na 30 jaar haar taak als bestuurslid overdragen aan Teus Rijm. Een bijzonder moment.

Afscheid na 30 jaar bestuurslid bij IJsclub Wissenkerke

Na ruim 30 jaar vind ze het wel welletjes….
Rie de Fouw, voorzitter van IJsclub Wissenkerke, gaf donderdag 15 november 2018, na de ALV en een heerlijke Stamppotmaaltijd in “de Kroon” in Wissenkerke, het stokje door aan de nieuwe voorzitter Teus Rijm.

Haar bloed stroomt pas onder nul.

Rie heeft iets met de winter. Haar bloed gaat pas echt stromen als de thermometer onder nul aangeeft. Dan is het tijd voor schaatsen en skien. Terwijl de herfstzon nog warm aanvoelt is ze al te vinden op het ijs in Dordrecht. Jarenlang, iedere maandagavond. Schoonrijden was en is nog steeds haar lust en haar leven.

Het is dan ook voor Rie heel logisch om tijdens een koude winter, eind jaren 80, enthousiast als ze is, bestuurslid te worden bij de ijsclub in Wissenkerke. De ijsbaan ligt in “het Bokkegat”, een prachtige natuurplas in de luwte, net buiten het dorp Wissenkerke. Menig Noord-Bevelander maakte daar ooit de eerste schaatscapriolen.

Alle bestuursfunkties voor Rie

Maar met het uitblijven van de strenge winters verdwenen ook de bestuursleden en uiteindelijk bleef Rie alleen over. Ze was voorzitter, secretaris en penningmeester tegelijk. En organiseren kan ze als de beste.

Haar man Adrie stond haar bij waar hij kon. Hij bezocht de leden thuis om de contributie op de halen. Zorgde voor de technische zaken als er ijs was en inde de centen bij de kassa. Hij wist precies wie er nog niet betaald had!

Het bestuur is weer voltallig

Gelukkig kreeg Rie, na een koude schaatswinter, weer wat hulp en inmiddels is er een enthousiast bestuur dat ieder jaar in de startblokken staat om “het Bokkegat” om te toveren in een prachtige ijsbaan, kompleet met alle faciliteiten die we in deze tijd wensen. Het wachten is op een dikke laag ijs.

Over inzet voor de ijsclub geen klagen

Over Rie niets dan lof, volgens oud bestuurders:

“Je kon altijd op haar rekenen en stond klaar daar waar nodig.”

“Rie deed heel erg haar best om de ijsclub overeind te houden… en met succes.”
“Ze heeft zich voor van alles ingezet.“

Bedankt voor alle jaren met een wintertaart

Na ruim 30 jaar houden Rie en Adrie het voor gezien. Er is uitgebreid afscheid genomen en bedankt.

Maar als er weer ijs ligt op “het Bokkegat”… dan staan ze zeker vooraan!

Afscheid Rie de Fouw bij IJsclub Wissenkerke
Afscheid Rie de Fouw bij IJsclub Wissenkerke. Wintertaart: https://suukeruusje.nl

Namens de IJsclub: Bedankt Rie en Adrie! En succes Teus!!