Corona en het ijs

Tags :

weerkaart wissenkerke

We staan op scherp!

Het bestuur van onze club is klaarwakker! Het weerbericht ziet er goed uit en het zou zomaar weer eens een mooi schaatsjaar kunnen worden. Helaas zal het Coronaprotocol bepalen hoe en wat er voor schaatspret mogelijk zal zijn, en dit geldt ook voor onze ijsbaan op het Bokkegat!

Corona schaats protocol

De KNSB heeft alle ijsverenigingen geadviseerd om alleen leden toe te staan op de ijsbaan, om een grote toeloop te voorkomen. Iedereen dient zich te houden aan het Coronaprotocol van de schaatsbond en de regels van de Veiligheidsregio. Dat is in ieder geval duidelijke taal.

Wie mag er schaatsen

Hoe dat vertaald gaat worden naar onze ijsclub is nog niet helemaal duidelijk. Als bestuur hopen we straks op een dikke laag ijs en intussen buigen we ons over de mogelijkheden en doen we ons best om binnen de Corona regels samen te kunnen genieten op onze mooie schaatsbaan.

Dat dit allen kan met medewerking van alle schaatsers mag duidelijk zijn. Zodra hier wat meer over bekend is, zal dat op deze website te lezen zijn.

Rijksoverheid

De Rijksoverheid heeft al wat regels op een rijtje staan, die kun je hier lezen.

Tot dan ‘fingers crossed’ en hopen dat de vorst ook doorzet!