De rayonhoofden al bijeen

Categorie : organisatie

Over Nazomer en rayonhoofden

bestuur ijsclubTerwijl het buiten nog heerlijk nazomers weer is, is het bestuur van IJsclub Wissenkerke al bezig met voorbereidingen voor de komende winter. De rayonhoofden van de ijsclub in Wissenkerke zijn dus al bijeengekomen.

Wel of geen vorst

Ook al is er niet iedere winter een super vorst periode toch moet het bestuur zich houden aan de regeltjes die een verenigingsbestuur op zich neemt. Dat wil dus zeggen dat er jaarlijks vergaderd moet worden en voorbereidingen en afspraken gemaakt moeten worden die in de Algemene Leden Vergadering zullen worden besproken.

Helaas is het zo dat per jaar het enthousiasme bij de leden daalt als er geen schaatsperiode is geweest. Natuurlijk is dat heel begrijpelijk maar voor het bestuur mag en kan dit niet. Ook al is er geen ijs er blijven toch zaken die besproken moeten worden. De huur van het Bokkegat gaat ook gewoon door. Afspraken moeten worden gemaakt of herzien worden.

Gelukkig hebben we een aantal enthousiaste mensen in het bestuur van onze ijsclub die door afwezigheid van natuurijs hun koppie niet laten hangen en positief blijven afwachten wat de komende winter weer gaat brengen. Je weet het namelijk toch nooit….?!

Enthousiast

In “de Kroon” komen alle agenda punten weer ter tafel. Veelal ook al de vorige jaren besproken. We zijn een beetje op herhaling op deze manier maar het blijkt toch weer zinvol om alle punten onder de aandacht te brengen. Immers als vorst zich aandient moet alles op scherp staan in in een paar dagen het hele circus kunnen draaien om alle enthousiaste schaatsers te kunnen ontvangen.

We hebben nogal wat noten op onze zang en proberen het Bokkegat op de kaart te zetten. Faciliteiten hopen we weer uit te breiden.

Andere tijden andere wetten

Tijden veranderen en we proberen zoveel mogelijk van de nieuwe mogelijkheden gebruik te maken.

Zo wordt er nagedacht over een ander betalingssysteem. Langs de deur de contributie ophalen is wel gezellig maar niet meer zo van deze tijd. Veel deuren blijven gesloten, vooral bij tweeverdieners. Daarnaast wordt niet alleen aan de schaatsers gedacht maar ook kijkers moeten het leuk vinden en krijgen steeds meer aandacht.

Website

De website heeft ook weer een nieuw jasje zoals je al in een vorige bericht kon lezen. Alle informatie over de ijsclub is er te vinden. Locatie, openingstijden, de organisatie en de nieuwtjes waar je als lezer altijd kunt reageren.

Nu is het zelfs ook mogelijk een icoon op je beginscherm van je mobiele telefoon te zetten. Hoe je dat doet lees je hier.

Wanneer het weer onder nul is zal de site weer dagelijks geactualiseerd worden. Je hoeft je dus niet af te vragen of het nieuws oud of actueel is, je kunt er van uit gaan dat het nieuw nieuws is, zeker als het er om gaat of de schaatsbaan open is of niet!!!

Kijk op deze pagina en je weet het voor die dag.

Laat de vorst maar komen

Al doende groeit het enthousiasme bij het bestuur.

Dinsdag 3 november om 20.00 u is het Algemene Leden Vergadering in “de Kroon” en we hopen natuurlijk op wat leden die zich betrokken voelen met de club. Natuurlijk maken we er een gezellige avond van. We hebben er weer zin in.

Wij zijn er klaar voor. Nu alleen nog een beetje vrieskou!

Uitloggen op dit account