Heb jij al last van ijskoorts?

Het Weer voor de komende week

Verwachting volgens de KNMI

Als de KNMI gaat melden dat de temperatuur onder nul gaat, worden veel mensen zenuwachtig. De ijskoorts slaat toe en wachten tot het moment dat de ijsmeester van het natuurijs het sein vrij geeft, duurt vaak voor velen te lang.

Hou dus zelf maar een beetje in de gaten wat je kunt verwachten.

zaterdag 28 tot en met vrijdag 03 februari 2012

Vandaag en morgen:

Af en toe toe zon en op de meeste plaatsen droog.
Hier en daar schijnt de zon, maar er zijn ook gebieden waar er (lage) bewolking hangt. Het is vrijwel overal droog. De temperatuur ligt tussen de 3 en 6 graden. Met een zwakke tot matige naar oost draaiende wind wordt geleidelijk koudere lucht aangevoerd waardoor vanavond de vorst het land binnendringt.

Komende nacht trekken van het oosten uit enkele wolkenvelden over het land maar zijn er ook enkele opklaringen. De temperatuur zakt naar -2 graden in het westen en -4 in het oosten en noordoosten. De oost tot noordoostenwind is zwak tot matig, kracht 2 a 3.

Morgen wisselen wolkenvelden en zon elkaar af en het blijft droog. Bij een matige oost- tot noordoostenwind komt de temperatuur in de middag niet of nauwelijks meer boven nul.

Vooruitzichten

Koud en overwegend droog winterweer met in de nacht en ochtend lichte tot matige vorst en middagtemperaturen iets onder het vriespunt. In de tweede helft van de week wordt het geleidelijk nog wat kouder met tegen het weekend in de nacht en ochtend mogelijk strenge vorst.

Zo Ma Di Wo Do Vr
Zonneschijn (%) 30 10 60 60 50 60
Neerslagkans (%) 10 10 10 10 20 20
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0 0 0 0 0
Minimumtemperatuur (°C) -4/-2 -6/-3 -6/-3 -6/-4 -8/-6 -13/-11
Middagtemperatuur (°C) -1/1 -2/1 -2/0 -2/0 -4/-2 -6/-3
Windrichting NO O O O O O
Windkracht (bft) 3 2 3 3 3 3
Uitgifte: 28/01/2012 12.48 uur LT

Vooruitzichten lange termijn

zaterdag 04 februari tot en met zaterdag 11 februari

Grote kans (90%) op een voortzetting van het droge en koude winterweer. Pas na het volgend weekend toenemende kans op een overgang naar een wisselvalliger en zachter weertype.

Uitgifte: 28/01/2012 02.51 uur LT