t Bokkegat huilt

Bezoek van dievengilde

kassakeet
de keet is opengebroken

Bij aankomst in de ochtend op het Bokkegat bleken de deuren van de kassa keet en de koeke&zopie geforceerd en eigendommen verdwenen.
Alle kabels waren doorgeknipt en ook weg. Muziekapparatuur, een accu, 2 kachels en diverse andere, voor de club waardevolle attributen, zijn bruut meegenomen. De meeste van de verdwenen spullen waren persoonlijk eigendom van iemand van het bestuur of anderen die de ijsclub een warm hart toedragen.
De voorraad rookworst, rumpunch, chocolademelk en andere heerlijke opkikkers uit de koek&zopie wagen van HCR “De Kroon” bleken ook voor de dieven interessant.

Niet verzekerd

Door de afgelegen locatie is het niet mogelijk de  spullen te verzekeren en is er dus geen vergoeding voor de verdwenen spullen.

Hierdoor is niet alleen de ijsclub maar zijn ook privé personen gedupeerd. Jammer genoeg zijn dit juist de mensen die de ijsclub een warm hart toedragen en van het schaatsen op het Bokkegat een feest wilden maken.

Heb je iets gezien, heb je een tip of wil je de gedupeerden financieel steunen? Neem contact op met het bestuur of de politie. Helaas beschikken we niet over tipgeld maar we zouden het er graag voor geven.

Wil je reageren? Dat kan hieronder.

Rekeningnummer op verzoek.

Op  verzoek het rekeningnummer voor eventuele donaties: RABOBANK 1689.83.133 t.n.v.IJsclubwissenkerke te Wissenkerke. Graag onder vermelding van “Inbraak Bokkegat”. Namens de gedupeerden alvast hartelijk dank.

Reportage Omroep Zeeland

Schaatsen met de schoolklas.

Voor de kinderen van groep 4 tot en met 8 van basisschool “de Zuidvliet” uit Kortgene was het een bijzondere dag. Met maar liefst 70 kinderen en hun leraren kwamen ze op het Bokkegat schaatsen. Voor sommigen een eitje maar er waren ook kinderen die nog niet vaak de schaatsen hadden onder gebonden en het moeilijk vonden.  Een rondje schaatsen bleek een hele uitdaging. Voor sommige kinderen was er een kleine domper op de feest vreugde. De centjes om een versnapering te kopen gingen onverrichterzake weer mee terug naar huis.

’s Avonds schaatsen met verlichting

Doordat ook alle snoeren zijn meegenomen is er geen verlichting meer op de baan.  Hierdoor is helaas de avondopening van de ijsbaan komen te vervallen en kan er alleen nog overdag geschaatst worden.

Edwin de Munck

10 februari 2012 om 7:25 pm

Zet een rekeningnummer bij dit artikel, dan kunnen mensen wat overmaken als ze dat willen.

coen

10 februari 2012 om 9:53 pm

Hallo Edwin,

Bedankt voor je reactie en tip.
    Er staat nu een bankrekening nummer bij voor de gedupeerden.
    Jammer dat het juist die mensen zijn die van het schaatsen op het Bokkegat voor iedereen een feest wilden maken.
    RABOBANK 37.14.25.190 t.n.v.IJsclubwissenkerke te Wissenkerke.

Groeten

Coen