Schaatskoorts slaat toe.

Schaatskoorts slaat toe.

Categorie : schaatsen

Nu het kwik weer onder nul schuift

bokkegat ijs 2018Op deze pagina plaatsen we een dagelijkse update over de ijsaangroei en conditie van het ijs op het Bokkegat.

Zodra het ijs begaanbaar is meet de ijsmeester dagelijks de dikte. Hij heeft het laatste woord en zal bepalen wanneer de ijsbaan betrouwbaar genoeg is om het Bokkegat te openen.

Op deze website en de Facebookgroep zal melding worden gedaan wanneer het betrouwbaar genoeg is om op te schaatsen.

De schaatsbaan is geopend als op het hekje het bordje met “OPEN” hangt.

Tevens wordt de Schaatskalender van Omroep Zeeland op de hoogte gehouden over de conditie van het ijs.

Duimen draaien

In de tussentijd maar duimen draaien en hopen dat we in 2018 nog een paar dagen kunnen genieten op deze prachtige ijsbaan….

Update – ijsconditie

25 februari 2018

Er ligt een vliesdun laagje ijs op het Bokkegat

26 februari 2018

Het begin nu echt een ijsvloer te lijken, er zijn nog grote wakken

27 februari 2018

Het ijs is behoorlijk aangegroeid maar wind en eendjes houden wakken open

28 februari 2018

De wind is vandaag de grote spelbreker. Helaas. De wakken zijn groter dan gisteren. Het zonnetje erbij is heerlijk, maar werkt ook niet mee.

1 maart 2018

Het ziet ernaar uit dat deze winter te boek gaat als “niet geschaats op het Bokkegat“. Helaas, er was hoop, maar de harde wind heeft de wakken nog meer vergroot. Dooi wordt de komende dagen verwacht. Het is 1 maart en tijd voor het voorjaar! Nu maar hopen dat de tulpen en andere voorjaarsbodes niet zijn bevroren.

bokkegat ijs 2018